Željeznička pruga koja prolazi kroz grad Zagreb i okolna naselja desetljećima služi kao putnička i teretna prometnica, vitalna je za povezivanje grada i šire okolice s ostalim dijelovima Hrvatske i inozemstva. Iz tehničkih razloga jedna od osnovnih karakteristika željezničkih pravaca je pravocrtnost u prostoru što rezultira povezivanjem destinacija najkraćom trasom i zato koridori pruga imaju potencijal za planiranje novih biciklističkih pravaca.
Osnovno polazište ovog projekta je bilo smještanje biciklističke magistrale, u najvećoj mogućoj mjeri, uz željezničku prugu unutar zaštitnog pružnog pojasa (Pravilnik o uvjetima za građenje u zaštitnom pružnom pojasu, NN 93/10) prvenstveno zbog ekonomičnosti izvedbe, a pritom se posebno misli na zemljišno - vlasničke odnose. Također, realizacijom biciklističke magistrale u neposrednoj blizini željezničke pruge omogućila bi se organizacija integriranog, željezničko – biciklističkog načina prijevoza (tzv.
hop on ‐ hop off). Pri izradi projekta konzultirane su Hrvatske željeznice, ali za njegovu i realizaciju potpisan je sporazum između Grada Zagreba i Hrvatskih željeznica.
Pri planiranju i razmatranju mogućnosti smještaja trase biciklističke magistrale primijenjena su načela i rješenja koja udovoljavaju sigurnosnim zahtjevima biciklističkog prometa, udovoljavaju sigurnosnim zahtjevima Hrvatskih željeznica i biciklističke infrastrukture te istovremeno omogućavaju optimalnu, najkraću rutu putovanja. Također, posebna pažnja posvećena je usmjeravanje vizura na atraktivne objekte u prostoru pri tome ne narušavajući njegovu preglednost. Ovakva biciklistička magistrala predstavlja okosnicu daljnjeg razvoja mreže biciklističkih cesta/puteva za osiguravanje i postizanje njezine cjelovitosti kao i povezivanje Grada Zagreba s drugim okolnim mjestima.
U travnju 2024. godine započela je izgradnja pilot dionice od Zavrtnice do Svetica, koja je specifična jer prolazi ispod pruge (vijadukta) u dužini od 1200 m. Završetak radova pilota se očekuje krajem kolovoza.