Pretraživanje

Najtraženiji pojmovi

AKCIJE MALIH RAZMJERA - Small scale action (SSA)

Male akcije (SSA) novi su element koji je uveden za Mreže za planiranje djelovanja URBACT-a.

Mala akcija je prilika za eksperimentiranje. Riječ je o ideji ili konceptu koji se ispituje u lokalnom kontekstu grada kako bi se provjerila relevantnost, izvedivost i dodana vrijednost njegove provedbe.

Cilj je da gradovi uče iz tih ispitivanja, izmjere rezultate i prilagode, usmjere ili odbiju aktivnosti koje će biti uključene u Integracijski akcijski plan na temelju dobivenog iskustva.
 
 
ANKETA KAO METODA UKLJUČIVANJA JAVNOSTI U ZAJEDNIČKO KREIRANJE CENTRA ZA URBANE RESURSE (KORISTI I PREDNOSTI CENTRA ZA URBANE RESURSE)
                   
         
POZADINA Grad Zagreb želi razviti Centar za urbane resurse (URC) kao način ubrzanja prijelaza na kružno gospodarstvo. Grad je zajedno s članovima URBACT Lokalne grupe (ULG) istraživao različite URC modele koji već postoje u drugim gradovima. Oni znaju da, ako URC želi biti prikladan za svrhu i djelotvoran, mora zadovoljiti potrebe zajednice. Stoga je od vitalnog značaja da građani budu uključeni u oblikovanje dizajna i razvoja URC-a.
Ideju su razvili članovi URBACT Lokalne grupe (ULG) s ciljem približavanja URC projekta javnosti, prikupljanja javnog mnijenja o uslugama, aktivnostima i mogućim dobrobitima budućeg URC-a te kako bi prostor mogao podržati njihovu aktivno sudjelovanje u prijelazu na kružno gospodarstvo.
CILJEVI
 
Akcija malih razmjera je nastojala testirati učinkovitost anketiranja kao sredstva prikupljanja mišljenja i doprinosa građana dizajnu i razvoju URC-a i njegovih usluga.
 
Ankete su nastojale prikupiti informacije o:
• odgovoran i održiv odnos prema potrošnji (potrošačke navike);
• navike nakon uporabe proizvoda (navike odvajanja i pretvorbe);
• stavovi i svijest ispitanika o trenutnom stanju Zemlje u kontekstu korištenja resursa i utjecaja na ekosustave, gospodarenje otpadom te percepcija njihove uloge i odgovornosti u lancu potrošača;
• preferirani sadržaj i aktivnosti URC-a.
LOKACIJA GRAD ZAGREB
UKLJUČENE INSTITUCIJE
 
GRAD ZAGREB, Gradski ured za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje - izrada
 
Članovi Zagreb URBACT lokalne grupe uključujući nevladine organizacije/organizacije civilnog društva:
Privatni sektor :
Javni sektor:
Akademski sektor:
RAZDOBLJE PROVEDBE
 
Lipanj 2021. – Prosinac 2021.
RESURSI Akcija je financirana iz proračuna URBACT projekta Održivi gradovi.
REZULTATI   Anketu je kreirana zajedno s članovima ULG-a koji su potom anketu distribuirali svojim mrežama.
Pristiglo je ukupno 57 odgovora. Podjednak je broj ispitanika i žena - 43% žena i 57% muškaraca.
Velika većina sudionika bila je visokoobrazovana – 77% s višom ili visokom školom. Većina ispitanika dolazi iz dvije dobne skupine, odnosno dobne skupine od 35 do 44 godine (39% ispitanika) i dobne skupine od 45 do 54 godine (29% ispitanika).
Iako je broj ispitanika manji od očekivanog, prikupljene informacije dale su vrijedan uvid u navike i mišljenja ispitanika, njihovu ulogu i odgovornosti, stavove i svijest o gospodarenju otpadom te kako vide svoj doprinos oblikovanju i razvoju URC-a i njegove usluge.
KLJUČNO UČENJE Ispitanici koji su ispunili ankete bili su vrlo zainteresirani saznati više informacija o projektu Održivi gradovi i URC-u. Također su pozdravili korištenje ankete kao sredstva informiranja i sudjelovanja za širu javnost. 
Istraživanje je pokazalo da se najzanimljivijim aktivnostima za privlačenje građana u URC smatraju aktivnosti podizanja svijesti, izgradnje kapaciteta i umrežavanja kao što su radionice, predavanja i konferencije. Ispitanici su također naglasili važnost stalnih i redovitih konzultacija s javnošću kako bi se osiguralo da usluge i aktivnosti ostanu relevantne i učinkovite.
Odgovori ispitanika po dobnim skupinama sugeriraju da bi aktivnosti URC-a trebale biti usmjerene na osobe u dobi od 25 do 34 godine. U ovoj dobnoj skupini indikativno je nedovoljno razumijevanje koncepta kružnog gospodarstva i utjecaja potrošačkih navika na okoliš i klimatske promjene.
UTJECAJ NA INTEGRACIJSKI AKCIJSKI PLAN (IAP) Na temelju rezultata ove akcije malih razmjera Grad Zagreb je odlučio uključiti srodnu akciju u svoj IAP-u.
Ponoviti će korištenje anketiranja kao sredstva za prikupljanje javnog mišljenja. U budućim srodnim aktivnostima nastojat ćemo doprijeti do šire publike kroz nekoliko kanala kao što su web stranica Grada Zagreba, Facebook stranica grada i oglašavanje u lokalnim elektroničkim medijima.
AKCIJE MALIH RAZMJERA Testiranje na maloj, niskoj proračunskoj razini i pozitivan odgovor javnosti dali su nam samopouzdanje i dokaze koji su nam bili potrebni da se odlučimo na daljnje korištenje ove metode u budućim akcijama.
INFORMACIJE
doc.dr.sc. SANDRA TUCAK ZORIĆ
pomoćnica pročelnika
e-mail: sandra.tucak-zoric@zagreb.hr
 
GRAD ZAGREB
GRADSKI URED ZA GOSPODARSTVO, EKOLOŠKU ODRŽIVOST  I STRATEGIJSKO PLANIRANJE
Sektor zaštite okoliša i održivo gospodarenja otpadom